فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

smilies1 smilies1 smilies1

بسیاری از کارها که در آینده توسط دولتهای الکترونیک اجرا میشود، نیازمند اختصاص دادن کارت هوشمند به هر یک از شهروندان میباشد. كارت هوشمند كارتی است كه درون خود از یك تراشه برای پردازش اطلاعات استفاده می كند و دارای حافظه ای برای ذخیره سازی اطلاعات مورد نیاز خود است.

کارتهای مغناطیسی

اولین کارتی که به ‌طور گسترده در زمینه تجارت الکترونیک و به عنوان کارت بانکی مورد استفاده قرار گرفت، کارت مغناطیسی بود. این کارت از جنس پی وی سی میباشند و روی آنها یک نوار مغناطیسی قرار گرفته است. نوارهای مغناطیسی به علت محدودیتهای فیزیکی موجود اطلاعات زیادی را شامل نمیشوند. روی این کارتها بنا به «استاندارد ایزو 7811» سه تراك وجود دارد که هر یک اطلاعات ویژه‌ای را نگهداری میکنند. معمولاً تراك 1، شامل اطلاعاتی از قبیل نام دارنده و شماره حساب شخص میباشد و سایر اطلاعات کنترلی نیز بر روی تراكهای دیگر قرار میگیرد. به علت امنیت پایین‌ این کارتها نسبت به کارتهای هوشمند، سهولت خواندن تراكهای موجود بر روی آن ها و توانایی کپی کردن اطلاعات آن روی کارتهای دیگر (کپی کردن کارت)، در مواردی که امنیت اطلاعات مهم است، از این نوع استفاده نمیشود. این کارتها غالباً در ارتباطات آنلاین و یا به عنوان کارتهای شناسایی روزمره مورد استفاده میباشند. از معایب کارتهای مغناطیسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این نوع کارتها بسیار شکننده و حساس هستند و نباید در مقابل نور و حرارت شدید قرار بگیرند.
  • حساس بودن نوار مغناطیسی نصب شده در پشت کارت که باعث میشود در صورت قرار گرفتن این نوع کارتها در مجاورت وسایلی مانند آهن ربا، ضبط صوت، تلویزیون و بلندگو اطلاعات ذخیره شده در نوارهای آن از بین بروند.

 


موضوعات مرتبط: درس چهارم کارتهای مغناطیسی و هوشمند ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, | 9:40 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon